Zeels soccerterrein zal gerenoveerd worden dankzij N-VA

Op 22 september 2017, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Jeugd, Sport

Op de laatste gemeenteraad van Zele kwam de fractieleider van de N-VA, Herman Van Driessche met een voorstel om het zogenaamde ‘soccerterrein’ op ter Elst dringend te renoveren en hiertoe een subsidieaanvraag te richten aan het Ministerie van Sport.

Van Driessche: “De minister van Sport, Philippe Muyters, maakt immers werk van voldoende en kwaliteitsvolle sportinfrastructuur in uw eigen buurt.  Vlaanderen trekt jaarlijks een budget van 5 miljoen euro uit voor het bouwen of grondig renoveren van sportinfrastructuur via een oproepsysteem. Voor de projectoproep van 2017 werd nog eens extra 30 miljoen vrijgemaakt. Alle mogelijke initiatiefnemers zoals lokale besturen, scholen, federaties, clubs… kunnen hierop intekenen, waarbij tot 30 procent van het investeringsbedrag gesubsidieerd wordt, met een maximum subsidiebedrag van 1 miljoen euro per project.

Tijdens de commissievergadering van 7.9.2017 werd de belabberde toestand van het zogenaamde ‘soccerterrein’ op Ter Elst reeds aan de kaak gesteld. Een degelijke aanpak tot renovatie en herstel dringt zich op. Het lijkt een project dat best in aanmerking kan komen voor een subsidie.

Daarom keurde de gemeenteraad unaniem het voorstel van N-VA goed om het ‘soccerterrein’ op ter Elst dringend te renoveren en hiertoe een subsidieaanvraag te richten aan het Ministerie van Sport. Voor een subsidieaanvraag tegen 30 september oordeelde de schepen evenwel dat de termijn tekort zodat werd beslist om pas in 2018 een aanvraag daarvoor in te dienen.