Voormalig nationaal voorzitter Jong-N-VA versterkt Zeelse afdeling

Op 16 december 2015, over deze onderwerpen: In de pers

Kim Van Cauteren (28) versterkt de Zeelse N-VA ploeg. De voormalige voorzitster van Jong N-VA nationaal verhuisde onlangs van Lede naar Zele. Van Cauteren heeft er al een mooi politiek parcours opzitten. In 2009 startte ze als persoonlijk medewerkster van Matthias Diependaele. Die functie ruilde ze in 2011 in voor het nationaal voorzitterschap van Jong N-VA. In 2013 liep haar termijn af. Momenteel staat ze in voor de ledenadministratie bij N-VA. Onlangs verhuisde ze naar Zele en daarom sluit ze zich ook aan bij de Zeelse afdeling van N-VA.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 trok Van Cauteren de N-VA-lijst in Lede. Ze kreeg toen 992 stemmen achter haar naam. Ze werd ook fractieleider van de zeskoppige N-VA-fractie in Lede. "Door stevig oppositiewerk slaagde ze er in Lede geregeld in om het beleid bij te sturen en de belangen van de Leedse inwoners te verdedigen. Wij zijn er van overtuigd dat ze in Zele hetzelfde enthousiasme zal tentoonspreiden", zegt Miranda Van Eetvelde, communicatieverantwoordelijke van N-VA Zele.

Verschenen in het Nieuwsblad op 16/12/2015. (KDBB)