Vlaamse subsidies om infrastructuur XL Gym te verbeteren

Op 7 november 2018, over deze onderwerpen: Sport

Lokale overheden kunnen voor het verbeteren van bovenlokale sportinfrastructuur een beroep doen op subsidies van Vlaanderen. Ze dienen daarvoor een aanvraag te doen die dan later goedgekeurd moet worden.

Reeds in september 2016 diende de N-VA fractie in Zele een voorstel in om subsidies aan te vragen bij de bevoegde diensten van minister Muyters. Een jaar later op de gemeenteraad van september 2017 diende N-VA wederom een extra agendapunt in met een gelijkaardig verzoek.

Als gevolg daarvan diende het AGB een subsidieaanvraag in. Minister Muyters besliste afgelopen zomer om Zele een éénmalige investeringssubsidie toe te kennen ten bedrage van 962.500 euro. Dat kwam Vlaams Parlementslid Miranda Van Eetvelde te weten: "Het gemeentebestuur engageert zich nu om in het budget van 2019 een krediet op te nemen van 309.000 euro om de nodige turntoestellen aan te kopen. Dit krediet wordt voorzien binnen de investeringsenveloppe van de sporthal."

N-VA fractieleider Herman Van Driessche informeerde naar de intenties voor de overige 653.500 euro. Deze zouden worden besteed aan twee nissen voor uitschuifbare tribunes, een gordijn en voorzieningen om de combizaal in drie te kunnen te delen indien nodig.

Dit artikel verscheen eveneens in de lokale editie van Het Nieuwsblad.