Samenwerkingsakkoord DYZO helpt Zeelse ondernemers

Op 1 augustus 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Op de laatste gemeenteraad van Zele stelde Kim Van Cauteren (N-VA – Zele Vlakaf) voor om een samenwerkingsakkoord af te sluiten met DYZO.

Deze organisatie helpt ondernemers in moeilijkheden. De meerderheid liet gisteren weten dat het samenwerkingsakkoord rond was en er nu op structurele wijze zal samengewerkt worden. Ondernemers zullen ook gemakkelijk informatie terugvinden zodat ze tijdig de stap naar hulp kunnen zetten en zo een succesvolle doorstart kunnen maken.

Kim Van Cauteren, fractieleider N-VA – Zele Vlakaf, reageert enthousiast: “Ondernemers in moeilijkheden hebben nood aan specifieke expertise, maar weten niet altijd goed waar ze daarvoor terecht kunnen. De gemeente draagt de kost van 250 euro per dossier en zorgt er zo voor dat ondernemers hun zaak kunnen verder zetten en er dus ook minder banen verloren zullen gaan. Win-win dus. De gemeente zal nu informatie aanbieden en deze ook verspreiden onder de middenstandsverenigingen zoals UNIZO en 9240.”

Dat een ondersteunende aanpak loont, blijkt uit de succescijfers die DYZO kan voorleggen:

55 procent van de ondernemers die gebruikmaakten van de diensten zijn twee jaar later

nog steeds actief. Tijdig ingrijpen is dus de boodschap!