Rijdt Ronde door Zele?

Op 21 november 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, In de pers, Sport, Toerisme

Verschenen in Het Laatste Nieuws op 21/11/2016 (KDBB)

Zele is dan geen 'Dorp van de Ronde', toch wordt er stiekem gehoopt dat de wielerwedstrijd De Ronde van Vlaanderen toch door de gemeente zal passeren. Dat antwoordde schepen van Sport, Dirk De Mey (Open Vld) op een vraag van oppositieraadslid Herman Van Driessche (N-VA). "Waarom werd Zele geen Dorp van De Ronde? Wij hebben toch Michel D'Hooghe? De Zeelse wielrenner die in april exact tachtig jaar geleden Vlaanderens mooiste won? De koers passeert in Berlare en in Hamme, waar zit Zele in het hele plaatje?", vroeg gemeenteraadslid Herman Van Driessche (N-VA) zich af. "De renners rijden via Zogge over de Dendermondsesteenweg en de Keltenlaan in de richting van het Donkmeer. Een klein ommetje via Heikant en het geboortehuis van Greg Van Avermaet en Michel D'Hooghe, dat moet toch kunnen?"

Bevoegd schepen Dirk De Mey antwoordde dat Zele wel degelijk kandidaat was om Dorp van de Ronde te zijn. "Maar we zijn het uiteindelijk niet geworden. Wel hebben wel meteen nadien gevraagd of ze langs de geboorteplaats van D'Hooghe wilden passeren. Als antwoord kregen we alvast de vraag of de bocht tussen de Heikant en de Molenstraat een haalbare kaart is voor de wielrenners. We hebben dus goede hoop dat De Ronde door Zele komt", aldus de schepen.