N-VA Zele wil trouwen in open lucht mogelijk maken

Op 30 maart 2021

Trouwen is voor veel koppels een van de mooiste dagen van hun leven. Daarom stellen heel wat gemeenten bijzondere plekjes ter beschikking in open lucht om de dag nog specialer te maken. Kim Van Cauteren, fractieleider van N-VA – Zele Vlakaf vroeg op de gemeenteraad om dit ook in Zele mogelijk te maken.

Fractieleider Kim Van Cauteren legt uit: “Omdat er in open lucht meer mogelijk is dan binnen, hebben heel wat gemeenten trouwplechtigheden georganiseerd op bijzondere plekken in de gemeente. Daarom stelden we voor dit ook in Zele mogelijk te maken. Uiteraard steeds volgens de geldende veiligheidsmaatregelen. We zouden dit ook pas invoeren nadat versoepelingen mogelijk zijn en activiteiten in de buitenlucht met meer mensen mogelijk zijn.”

De reactie van de meerderheid was eerder negatief, uit angst om de besmettingen in onze gemeente weer de hoogte in te jagen.

“We delen uiteraard die bezorgdheid. Het is niet omdat iets in open lucht georganiseerd wordt dat alle veiligheidsmaatregelen wegvallen. Maar we hopen dat ons voorstel in de toekomst toch kan bekeken worden zodat we deze bijzondere dag nog specialer kunnen maken.” Besluit Kim Van Cauteren