N-VA – Zele Vlakaf wil inbeslagname auto straatracers

Op 27 april 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Mobiliteit

Onder het motto: “neem het moordwapen van een moordenaar in beslag” pleitte Herman Van Driessche (N-VA – Zele Vlakaf) voor het in beslag nemen van de auto’s van straatracers. Dit zei hij niet alleen op de laatste gemeenteraad, maar al in september 2011!

Herman Van Driessche, gemeenteraadslid N-VA – Zele Vlakaf licht toe: “Toen er in 2011 een dodelijk ongeval gebeurde na straatraces op de Europalaan pleitte ik er al voor om de wagens in beslag te laten nemen. Jammer genoeg worden we nu nog steeds geconfronteerd met dit asociale gedrag. Hoog tijd dus op in te grijpen en dit voorstel ook effectief in de praktijk te brengen.”

Ook grote steden zoals Antwerpen werken aan een reglement om deze inbeslagnames mogelijk te maken. We hopen dus dat het nu niet zal blijven bij proefballonnetjes.

“We willen dat deze minderheid van gevaarlijke chauffeurs getroffen wordt waar het hun pijn doet. Door heel gericht deze personen te viseren willen we het probleem bij de wortel uitroeien en anderen tonen dat wangedrag bestraft wordt.” Besluit Herman Van Driessche