
N-VA kandidaten zetten zich in voor een ander mobiliteitsbeleid
Het circulatieplan is een van de meest omstreden beslissingen van de voorbije legislatuur. Als N-VA is het belangrijk om hier opnieuw logica in te brengen. Luc Van Uytfanghe, Olivier Bogaert, Steven De Graeve, Rony Verbist en Geert De Deyn willen hier mee hun schouders onder zetten.
“Het huidige circulatieplan zorgt voor heel wat frustraties bij de Zelenaars. Ik wil me inzetten voor een beter mobiliteitsbeleid, zodat iedereen weer vlot en zorgeloos door Zele kan rijden. Ongeacht het vervoermiddel dat ze moeten gebruiken. De knip op de markt moet verdwijnen en de Elst- en Driesstraat moeten opnieuw enkele richting worden.” Steekt Luc Van Uytfanghe (6de plaats) van wal.
Olivier Bogaert (lijstduwer eerste kolom) vult aan: “Steven en ik zijn beide brandweerman en merken dat het er niet gemakkelijker op geworden is om de kazerne te bereiken met al die knips. Nu we verplicht moeten aanrijden komende van de kouter richting de markt, zo naar het vierkant rond punt in plaats van via de langemuntstraat, zorgt dit voor heel wat tijdverlies.”
“Daarenboven moet ook de hele verkeersafwikkeling rond de nieuwe kazerne nog bekeken worden. Hier is nog geen werk van gemaakt. Maar de situatie op Rinkhout en de Dendermondebaan is op dit moment niet ideaal. Om snel te kunnen uitrukken, moet er dus bijgestuurd worden, anders verliezen we daar kostbare tijd.” Vult Steven De Graeve (18de plaats) aan.
Rony Verbist woont nog maar enkele maanden in Zele, maar engageerde zich meteen bij de N-VA.
Rony Verbist (20ste plaats): “Toen ik hier net kwam wonen, merkte ik meteen dat ik in een zeer gepolariseerde gemeente terechtkwam. Het meest besproken onderwerp was duidelijk het circulatieplan. Het verdeelt Zele letterlijk en figuurlijk in twee. Als N-VA willen we opnieuw écht luisteren naar de bevolking en bijsturen wanneer we merken dat iets niet werkt.”
“Als voormalig zaakvoeder bakkerij De Deyn weet ik hoe belangrijk voldoende parkeerplaats en passage is. Om onze handelskern opnieuw te laten floreren, moet er dus bijgeschaafd worden aan het circulatieplan. De knip op de markt moet verdwijnen en er moeten voldoende (kort)parkeerplaatsen voorzien worden.” besluit Geert De Deyn (24ste plaats)
