Minister Weyts investeert € 18.958 in Vrije Basisschool De Kouter-Basis Zele

Op 1 augustus 2022, over deze onderwerpen: In de pers

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 18.958 in Vrije Basisschool De Kouter-basis Zele in Zele. “Met deze investeringen in nieuwe en vernieuwde schoolgebouwen, investeren we in de kwaliteit van ons onderwijs”, zegt Onderwijsminister Ben Weyts. “We bouwen letterlijk en figuurlijk aan onze toekomst".

“De investeringen gaan naar het aanleggen van open en overdekte speelplaatsen en renovatie van de toiletruimte. Belangrijk, want een goede basisinfrastructuur is niet alleen goed voor de kinderen, het is ook een zorg minder voor al het personeel dat zich dagelijks inzet om van de school een aangename plek te maken om te leren.”  Vertelt gemeenteraadslid Timothy Debeir.

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Zele ten goede nadat ook al andere Zeelse scholen gebruik konden maken van de nodige subsidies.