Hondenschool geplaagd door dieven

Op 19 september 2016, over deze onderwerpen: In de pers

In de hondenschool in de Aloïs De Beulelaan werd dit jaar al verscheidene keren ingebroken. Voorzitter Tamara Van Laere is het beu en vraagt om maatregelen. De politie heft geen weet van zeven feiten. De politie zal de vereniging advies geven op het vlak van inbraakpreventie en ondertussen houden patrouilleploegen de site extra in het oog.

N-VA gemeenteraadslid en voorzitter van de Zeelse Hondenschool Tamara Van Laere zit verveeld met de inbrakenplaag en vroeg de gemeente dringend in te grijpen om ze te stoppen. “Dit jaar werd er al zeven keer ingebroken”, zegt Tamara Van Laere.

De gebouwen van de Hondenschool zijn eigendom van de gemeente. We hebben zelf al inspanningen gedaan om inbraken te voorkomen, maar zonder succes. De hondenschool ligt nogal afgelegen, op een donker onverlicht terrein vlak aan het station. Hierdoor is er weinig sociale controle. Als er niet ingegrepen wordt, mogen we nog meer inbraken en vandalisme verwachten.

“Ik heb met de politie contact opgenomen”, zegt burgemeester Patrick Poppe (Open VLD). “Volgens de politie gaat hem om één inbraak en twee of drie pogingen. De politie heeft geen weet van zeven feiten. De politie zal de vereniging nu advies geven op het vlak van inbraakpreventie. Ondertussen houden patrouilleploegen de site extra in het oog.

Verschenen in het Nieuwsblad.