Fijne Kerst en prettig eindejaar!

Op 17 december 2019

Beste Zelenaar Koning Winter staat voor de deur. Ik hoop dat u, zoals ik, genoten hebt van een mooie Zeelse zomer en herfst.

Tijdens die maanden kreeg de Vlaamse Regering onder leiding van ‘sterke Jan’ vorm. Met een evenwichtig programma zal hij Vlaanderen de komende jaren daadkrachtig besturen. En dat is ook voor Zele goed nieuws. Onze gemeente ontvangt al minstens 3,6 miljoen euro extra dankzij het nieuwe regeerakkoord.
Ondertussen wacht de N-VA-fractie in Zele nog steeds op het moment dat de nieuwe meerderheid eens echt uit de startblokken schiet. De gemeenteraadsagenda van de voorbije maanden oogde dit jaar jammer genoeg maar mager.
Het is me opgevallen dat ook u de mooie zomer niet zomaar hebt laten passeren. Met dank aan de vele verenigingen stond onze gemeente weer bol van de leuke activiteiten. N-VA Zele wil die tradities en evenementen graag verder zien bloeien. Het weer hebben we in Zele misschien niet in de hand, de bereikbaarheid wel. En we maken ons zorgen. De huidige meerderheid zal namelijk opnieuw een mobiliteitsstudie laten uitvoeren.

De N-VA zal in het belang van de Zelenaar de volgende punten op tafel blijven leggen: een vlot bereikbaar centrum met de fiets, de bus of de auto, voldoende parkeerplaatsen én voldoende opties voor wie slecht te been is.
Onze afdeling wil ook uw mening weten. De komende weken gaan we meermaals op pad om naar u te luisteren en van gedachten te wisselen. U kunt ons bijvoorbeeld aantreffen op de kerstmarkt, waar u bovendien kunt genieten van een warme pannenkoek en een verwarmende jenever. En uiteraard bent u ook van harte welkom om samen met ons het nieuwe jaar feestelijk in te zetten tijdens onze nieuwjaarsreceptie op 26 januari in La Promesa.
Maar u hoeft niet te wachten op een komende activiteit om ons aan te spreken. Neem gerust nu al contact op via  zele [at] n-va.be of via onze Facebook- pagina www.facebook.com/NVAZele/. Onze afdeling en mandatarissen staan voor u klaar.

Sven Caudrun, voorzitter N-VA Zele.