Bijna 650 000 euro voor digitalisering Zeelse scholen

Op 11 juni 2021, over deze onderwerpen: In de pers

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert 644.158,00 euro in Digisprong-middelen in Zele. Met deze middelen kunnen scholen investeren in digitale infrastructuur en ICT-toestellen voor alle leerlingen vanaf het 5de leerjaar. Scholen kunnen zo hun Digisprong voorwaarts nemen. We grijpen de coronacrisis aan om alle scholen mee te trekken in het digitale bad. Dat is een stevige stimulans voor meer onderwijskwaliteit.

“Onze scholen hebben een achterstand op het gebied van digitaal onderwijs. Dat werd sinds de uitbraak van de coronacrisis meer dan ooit duidelijk. Vlaanderen grijpt de crisis nu aan om de achterstand om te buigen in een voorsprong. Er wordt in totaal € 385 miljoen uitgetrokken voor een grote Digisprong voorwaarts.” Zegt Weyts.

“Voor Zele gaat het om een bedrag van 644.158,00 euro. Zo kan je via digitale weg sterke leerlingen meer uitdaging aanbieden en kwetsbare leerlingen beter ondersteunen. Als ik zie hoe hard de school van mijn kinderen zich heeft ingespannen om élk kind aan boord te houden tijdens de lockdown, dan ben ik blij dat ze hier nu ook extra materiaal voor ter beschikking krijgen! Ze moesten zich immers vaak behelpen met wat ze hadden, nu kunnen er structurele oplossingen aangeboden worden.” stelt Kim Van Cauteren, fractieleider van N-VA Zele.