Jong N-VA Zele wil bijen helpen overleven

Op 18 september 2014, over deze onderwerpen: In de pers, Jong N-VA

Jong N-VA maakt werk van 'Bee Save punten' in Zele. Met het plaatsen van bussen voor bloemzaden willen ze de bijenpopulatie helpen te overleven.

"Omdat steeds duidelijker wordt dat de bijenpopulatie het moeilijk krijgt, willen we graag iets doen om bijen te helpen", zegt Paola Sales van Jong N-VA Zele. "Verspreid over heel Zele plaatsen we een vijftiental bussen. In die bussen kan iedereen bloemenzaden of knollen deponeren. Mensen die bijvoorbeeld veel bloemen hebben in de tuin maar niets doen met de zaden, kunnen die kwijt in zo'n bus. De ingezamelde zaden worden dan vanaf maart 2015 uitgedeeld aan mensen die bloemen willen planten. Meer bloemen betekenen meer kansen voor de bijen om te overleven. De 'Bee Save bussen' vallen op met hun gele en zwarte kleuren. De bussen moeten nu eerst wat meer bekendheid krijgen."

Ook Miranda Van Eetvelde, Vlaams parlementslid voor N-VA kwam de actie van de jonge leden steunen. (KDBB)