Geslaagde Ronde van Zele!

Net als vorig jaar nam N-VA deel aan de Ronde van Zele. In totaal kwamen er 83 ploegen aan de start, en dit onder het motto: deelnemen is belangrijker dan winnen. Maar je weet hoe dat gaat: eens vertrokken komt er bij de meeste sportievelingen toch een gezonde compititiegeest opborrelen. Niet in het minst bij ons eigen team, bestaande uit Gert, David, Anouchka en Herman. Als geletruidragers waren ze dat ook een beetje aan zichzelf verplicht. En bovendien werden ze nog eens enthousiast aangemoedigd door het begeleidend pelotonnetje op de fiets en talrijke toeschouwers langsheen het parcours.

Het weer viel mee, hetgeen al eens mocht na deze barre winterperiode, alhoewel dat er toch nog behoorlijk wat tegewind opdook in bepaalde (zeg maar veruit de meeste) richtingen. Geen nood echter want zo nu en dan werden onze lopers vakkundig uit de wind gezet door ervaren pedaleurs. Koersinzicht heet dat. Ook de aflossingen verliepen vrij vlot zodat de krachten perfect konden worden gedoseerd en niemand zich echt moest forceren om de eindmeet te halen. Uitstekend ploegwerk dus. Na 35 km en 2 uur en 40 minuten lopen bereikten we de brandweerkazerne en konden we met tevredenheid terugblikken op een zeer geslaagde activiteit. Volgend jaar komen we allicht terug.

Jammer genoeg hadden we dit jaar geen persoonlijke fotograaf mee maar voor een uitgebreide fotoreportage verwijzen we naar de website van de Gazet Van Antwerpen.