Nog geen evaluatie, wel al ingrijpende aanpassingen aan circulatieplan

Op 7 november 2022, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, In de pers, Mobiliteit, Ruimtelijke ordening

Grote consternatie op de gemeenteraad nadat de oppositie via de pers moet vernemen dat er een rotonde komt aan de Avil Geerincklaan. De meerderheid beloofde immers een evaluatie van het circulatieplan op een politiek monitoringscomité. Er werd steeds gezegd dat dit over de partijgrenzen heen en op een ernstige manier zou gebeuren. Nu blijkt dat de evaluatie niet afgewacht wordt om al ingrijpende wijzigingen door te voeren.

Michel Meesen licht toe: “We wachten op feiten en cijfers om een grondige evaluatie te maken. En ook al hebben we onze bezorgdheden over bepaalde punten al doorgegeven, we willen het overleg wél alle kansen geven".

Gemeenteraadslid Timothy Debeir vult aan: “Het feit dat we dit via de sociale media moeten vernemen is gewoon niet correct. Er was ons steeds transparantie en inspraak beloofd. We vragen ons nu af of het politieke monitoringscomité geen lege doos is?”